Rázová vlna v rehabilitácii

BTL Terapia rázovou vlnou

BTL Terapia rázovou vlnou je unikátne neinvazívne riešenie bolesti muskuloskeletálnej sústavy, najmä bolesti ramena, Achillovej šľachy, oblasti slabín, podkolennej šľachy, pri ťažkostiach s "tenisovým lakťom" a "skokanským" kolenom, s pätovou ostrohou a pod. Rozpúšťa vápenaté fibroblasty, zvyšuje produkciu kolagénu, znižuje svalové pnutie, má analgetický efekt. Extrakorporálna terapia rázovou vlnou je často používaná vo fyzioterapii, ortopédii a v športovom lekárstve. Ide o vysoko efektívne neinvazívne riešenie problémov muskuloskeletálnej sústavy, rýchlu úľavu od bolesti a zlepšenie hybnosti.

Ako to funguje?

Ide o patentovanú technológiu neinvazívneho pôsobenia na povrch ľudského tela. BTL X–WAVE je jedinečný v tom, že využíva kombináciu extrémne účinných akustických rázových pulzov – kmitajúcich vĺn (pre jednotlivú terapiu sa ich aplikuje niekoľko tisíc) a elektrických vlnových foriem súbežne prenášaných do tkaniva. Výsledný efekt vyvoláva hojivé a regeneračné procesy v podkoží, ktorých dôsledkom je rýchla a účinná úľava od bolesti.

• pätná ostroha
  • tenisový lakeť
  • bolesť ramena
  • úponová bolesť
  • bolesť v bokoch
  • skokanské koleno
  • chronická tendinopatia
  • syndróm mediálnej hrany tibie
  • syndróm karpálneho tunelu
  • kalcifikácie

• Pred ošetrením nie je nutná špeciálna príprava. Vhodné je dodržiavať pitný režim a neaplikovať na pokožku dráždivé kozmetické prípravky.

• U väčšiny pacientov sa po terapii objaví okamžitá úľava od bolesti. Avšak, zhruba 2-4 hodiny po terapii, môže dôjsť k dočasnému zvýšeniu citlivosti v ošetrovanej oblasti.
  • Doporučuje sa, aby sa pacienti po terapii vyhli fyzickým aktivitám, kde by zapájali postihnuté miesto.
  • Kľudový režim sa odporúča približne 48 hodín po každej terapii.

• poruchy zrážanlivosti krvi (liečba heparín, warfarín, pelentan)
  • aplikácia na oblasti hlavy, myokardu, miechy, ladvín, pečene, pľúc
  • zápal žíl a lymfatických uzlín v miestne ošetrenia
  • kardiovaskulárne ochorenia, kardiostimulátor
  • rozdutie pľúc (aplikácie v oblasti pŕs a ramien)
  • kovové implantáty v mieste ošetrenia
  • porucha citlivosti v mieste ošetrenia
  • tehotenstvo, šestonedelie, dojčenie
  • zhubné nádorové ochorenia
  • epilepsia, horúčkové stavy
  • varixy, trombóza

Výsledky

Objektívne výsledky sa dosahujú po 3-5 ošetreniach, v závislosti od indikácie a reakcie tkaniva na terapiu. Dĺžka jedného ošetrenia sa pohybuje od 5-20min., podľa rozsahu ošetrovanej oblasti, s opakovaniami v týždňových intervaloch. Ideálne výsledky sa dosahujú v spojení s lymfodrenážou.